Kestane Mantarlı,Kaşarlı Göz Yumurta

  Küçüklüğümden beri nedendir bilmem mantarı ve çorbasını çok severim.Sanırım bu sevgi dayımın Almanya'dan her geldiğinde getirdiği mantar çorbalarından :)

Bu tarifin orjinal hali severek takip ettiğim,Ece Zaim'e ait.. Ben sadece biraz değişiklikler yaptım.İstiridye,kestane,kültür mantarlarından istediğinizi kullanabilirsiniz.Ama kestane ve istiridye mantarıyla lezzet patlaması yaşattığı doğrudur,ben çok yakıştırıyorum :)

Bu yumurtayı hayatımda mantar yiyeceğini aklımdan bile geçirmediğim kişilere yaptım.
Mantarları minik minik doğrayıp,kaşar rendesini bol tutmuştum.İçindekini mantar olduğunu anlamışlardı fakat lezzetinden dolayı yemişlerdi:)
Şimdi her haftasonu favorilerimiz arasında,pazar kahvaltılarımızın vazgeçilmezi :)
Bir kere alışınca bırakılmıyor. :)





Malzemeler :
(2 kişilik)

  • 1 orta boy soğan
  • 6 adet kestane mantarı
  • 6 yemek kaşığı krema
  • 1 tutam muskat rendesi
  • 2 tutam kuru kekik
  • 2 çimdik pul biber
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • Tuz-Karabiber
  • 2 yumurta
  • Kaşar rendesi (üzeri için)

  1. Fırınınızı 190 dereceye ayarlayın.
  2. Bir tavaya sıvıyağ ekleyin.
  3. Soğanınızı minik küpler halinde doğrayın.
  4. Mantarı yıkamadan,nemli bir bezle silip kabuklarını soyun.Küp küp doğrayın.
  5. Soğanlar pişmeye yakın,ocağın altını iyice açıp yüksek ateşteyken mantarları ekleyin.(Böylece mantarlar pişerken suyunu salmayacaktır.) 
  6. Mantarlar pişince karabiber,tuz,pul biber,muskat rendesi ve kekiği ekleyin.
  7.  Kremayı ve tereyağını ilave edin,karıştırın.
  8. Krema koyulaşınca fırına girebilen porselen sahanlarınıza veya ramekinlere bu harcı paylaştırın.Ortasına bir delik açın.
  9. Ardından ortasına yumurtayı kırın.(Ben genelde beyazının hepsini koymuyorum,daha güzel olduğunu düşünüyorum.Ayrıca yumurta aklarını da atmayın,bir kaba koyup tarihi yazın ve kaç yumurta akı olduğunu bu şekilde saklayıp daha sonra beze yapabilirsiniz.) 
  10. Üzerine kaşar rendesini de ekleyip,fırınlayın.
  11. Eğer yumurtanızın kayısı kıvamında olmasını istiyosanız 5-6 dk fırınların,tamamen pişmesini istiyosanız 8-10 dk yeterli olacaktır. 


Afiyet olsun :)




0 yorum :

Yorum Gönder