Ev Yapımı Nar Ekşisi



Nar ekşisi yapımı kulağa çok zor gelsede,hiç öyle değilmiş onu anladım :)
Nar ekşisi yaparken tek yapmanız gereken narları katı meyve sıkacağında sıkıp,suyunu kaynatmak.Doğal ev yapımı nar ekşisi varsa sonunda bence o kadar nar ayıklamaya değer :)


Tam nar mevsimi iken nar ekşisi yapmak çok keyifli.Ben ilk defa denediğim için 10kg ile başladım ve sizler için ölçerek yaptım.10kg nardan sadece 700 ml nar ekşisi elde ettim.Nar ekşisi çok sevdiğimden daha bolca yapmayı düşünüyorum :) 






Malzemeler :

(700 ml nar ekşisi için )

  • 10 kg ekşi nar (ayıklanmış) 
*eğer çok ekşi değilse 6-7 damla limon suyu
  • Yarım çay kaşığı kaya tuzu

  1. Narınızı alırken ekşi veya tatlı mı olduğunu mutlaka öğrenin,ekşi olmasını tercih edin.
  2. Daha sonra narlarınızın kesin ve beyaz zarları olabildiğince ayıklayın,çünkü tadını bozacak ve acılaştıracaktır,içlerini ise katı meyve sıkacağında sıkın.
  3. Posa kısmınıda bir süzgeçten geçirin,suyunu alın.
  4. Katı meyve sıkacağı yoksa narenciye sıkacağında da yapabilirisiniz.
  5. 10 kg nardan 3,5 litre nar suyu çıkıyor.
  6. Her ihtimale karşı süzerek tencereye boşaltın.
  7. Çelik tencerede kısık ateşte 3 saate yakın, kıvamı koyulaşıncaya dek pişirin.
  8. Pişmesine yakın limon ve tuzu ekleyin.Tuz eklememizin sebebi,mayalanmasını durdurmak için.
  9. Serin bir yerde cam şişede muhafaza edin.
Ayrıca bu şekilde minik şişelere koyup,hediye etmek de çok güzel bir fikir :)



1 yorum :

  1. Bunun bir ölçüsü nasıl olur yani kaç lt ne kadar tuz ve limon tuzu ilave edilmelidir

    YanıtlaSil