Patates Püresi Yatağında Baharatlı Tavuk Bonfile

İsmi ne kadar restorant kalitesinde gözükse de aslında çok basit bir tarif.Aslında amacım patates püresi tarifi vermek değil patates püresi ve tavuk bonfilesini nasıl servis edebilirsiniz diye göstermekte yardımcı olmak.




Ben bazen çok yoğun ve yorucu bir gün geçirçeksem bu tavukları hemen geceden hazırlıyorum bu şekilde bekletiyorum,yanına da patates püresi ve sade lezzetli bi spagetti.Daha ne olsun :)

Püreyi de kaseyle ve ya tabağın kenarına koymak yerine şöyle bir iki kaşık koyup spatulayla çekip yatak hazırlıyorum,üstüne de o nefis yağda kızarmış baharatlı tavuğu koyuyorum.Tavuğun baharatlı sosu pürenin üstüne damlıyor ve çok daha lezzetli iştah açıcı bir görüntü çıkıyor ortaya :)

Baharatlı Tavuk Bonfile
Malzemeler :



  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 2 çay kaşığı köri
  • 1 çimdik muskat rendesi
  • 1 çay kaşığı sarımsak tozu
  • 1 çay kaşığı karabiber,pul biber
  • 1 çay kaşığı kırmızı toz biber
  • 1 çay kaşığı kuru kekik
  • 2 çay kaşığı kuru nane
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı garam masala (eğer yoksa eklemeseniz de olur)


Tüm baharatları karıştırın ve 1,5 çay bardağı sıvıyağı bir kaba boşaltın ardından bu baharatı ekleyin ve güzelce karıştırın.Hatta ben bu baharatı yaparken 2,3 katı yapıyorum daha sonra bu tarifi yapacaksam baharat karışımım hazır oluyor.



Tavuk gögüslerini bonfile şeklinde kesin.



Bu yağda bir geceden beklerseniz çok daha lezzetli olacaktır,eğer hemen yapacaksanız en az 1 saat bekleyin.



Daha sonra kızgın tavada hiç yağ eklemeden bu sosun yağıyla kızartın.

Afiyet olsun.

0 yorum :

Yorum Gönder