Limonlu Bulut Kek

Puf puf,pamuk gibi bir kek nasıl olur ? Tüm sorularınızı ayrıntılı bir şekilde cevapladım ve benim için kekin vazgeçilmez püf noktaları bunlar :) Sizde bu püf noktalara uyarsanız 1 karış yükseklikte bir kek elde edebilirsiniz :)





  1. Öncelikle tüm malzemeleriniz oda sıcaklığında olmalı,
  2. Yumurtalarınız özellikle küçük değil,büyük olmalı, (55-70 gr aralığında)
  3. Mikserinizle yumurtaları 5 dakika boyunca çırpın. (bembeyaz olana dek)
  4. Unu ve kabartma tozunu mutlaka eleyin ve karıştırın.
  5. Un,kabartma tozu koyduktan sonra ise mikser kullanmayıp el çırpıcısıyla iyice karıştırdıktan sonra bırakın.Pamuk gibi olması için unun içindeki gluteni ortaya çıkarmamak gerekiyor.
  6. Kek kalıbınızı yaplarken aşırı yağlamayın ki,kek yanların tutunup yükselebilsin.Tavsiyem sıvıyağ ile yağlayıp havlu kağıtla şöyle bi silin,fazlalığı gitsin.
  7. Ve harçınız hazır olduğu anda hiç beklemeden fırına atın ki kabartma tozu devreye girdiği için hemen pişirin .
  8. Fırına attıktan sonra ilk 20-25 dakika fırın kapağını açmayın,ve bu tarif için 50. dakikaya geldikten sonra bir kürdanla kontrol edip eğer kuru çıkıyorsa hemen almak gerek,çok piştiğinde kekler içi malesef kuruyor.
  9. Daha sonra fırından çıkartın ve soğuyana dek bekleyin ardından kenarlardan ilk önce bıçakla ayırıp daha sonra ters koyun kusursuz bir şekilde ayrılacaktır.

Malzemeler ;
  • 4 yumurta (oda sıcaklığında)
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 limonun kabuğu
  • 1 ve ya 1,5 limon suyu (limon tadı çok isterseniz 1.5 koyun)


Bu kekte sıvılar ve kurular diye ayırmayıp değişik bir yöntemle yapıcaz,bu yöntemi neredeyse tüm keklerinizde deneyebilirsiniz gerçekten kek ağızda eriyen pamuk gibi bir hal alıyor ve çok çok kabarıyor.

İlk önce yumurta sarılarını ve aklarını ayırın.Ardından şekerin yarısını yumurta aklarına,yarısını da yumurta sarılarına koyun.Daha sonra yumurta aklarının olduğu kaba bi çimdik tuz atın ve kar gibi olana dek çırpın. 

*Ayırırkende dikkat edin,yumurta sarısı aklarına bulaşmasın.Yoksa kabarmıyor.

Daha sonra yumurta sarılarını da mayonez rengi olana dek (5 dk kadar) çırpın.Ardından sıvıyağı ekleyin,çırpın daha sonra sütü ekleyin.Limon kabukları ve suyunu ilave edin.
Elediğiniz unu,kabartma tozunu ve vanilyayı yavaşça ekleyin ve mikserle değil el çırpıcısı ile karıştırın.

Ardından yumurta aklarının yarısını hazırladığınız kek harcınıza dökün ve alttan üstte doğru yavaşça söndürmeden karıştırın,daha sonra geri kalan yumurta aklarını da ilave edin,aynı şekilde karıştırın ve yağlanmış kalıbınıza dökün 170 derecede 50-55 dakika fırınlayın.

 Afiyet olsun :)






4 yorum :

  1. Dün pastanede ikram ettikleri limonlu bulut keki tadınca evde denemek istedim ve sizin tarifiniz çıktı karşımda. Dün akşam denedim. Bütün püf noktaları dahil tarifi adım adım izledim ama kekim 50. dakikada çökmeye başladı. 55. dakikada çıkardım ve tamamen çöktü. Çok şaşırdım çünkü ilk kez yaptığım bir kek çöktü. Sebebini bir türlü anlayamadım. Malzemeler oda sıcaklığındaydı. Yumurta beyazlarını kabı ters çevirince akmayana dek çırptım. Sarılarını da süre tutarak çırptım. Diğer malzemeleri ilave ederken el çırpıcısı kullandım. Akı eklerken söndürmedim. Kabı sizin söylediğiniz gibi yağladım. 2.5 lt 28 cm çapında bundt tipi kek kalıbı kullandım. 50. dakikaya kadar fırını hiç açmadım. Yani anlayacağınız problem nerede anlayamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle çok şaşırdım.Bu keki kaç senedir yapıyorum hiç böyle bir şeyle karşılaşmadım ve sitede en çok yapılıp,herkes tarafından onaylanan tarif.Aklıma tek bir şey geliyor,acaba fırınınız mı iyi ısınmadı.Çünkü keklerin çoğu ısıdan dolayı çökme yapabiliyor.Yazarsanız sorunun nerede olduğunu beraber bulalım :)

      Sil
  2. Mrb keki yaptım ve çok güzel oldu ben biraz daha az şekerli sevdiğim için şekeri biraz dsha az koydum tarif için teşekürler

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler,afiyet şeker olsun☺��

    YanıtlaSil