Kırmızı Biberli ve Havuçlu Makarna

Kış sebzeleri genelde sevilmiyor,sebzeler dolapta tek tük kalınca kombinleyip ve soteleyip makarnaya sos yapıyorum,kış sebzelerinin genelinin makarnalara çok iyi sos olacağını düşünüyorum.
Bunun gibi bir kaç tane daha makarna soslarımı sizinle paylaşacağım.




Bu aralar bunun gibi sebzeli soslu makarnaya takmış durumdayım :) Makarna yapcağım zaman illa içine bişeyler katıyorum,sebze yemeyen çocuklar da hayır demeden yiyor,yeğenlerimde de test ettim onayladım :)

Malzemeler

  • 1 paket burgu makarna 
  • 2 adet kırmızı biber
  • 2 büyük havuç
  • 2,3 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı toz pul biber

Ben yazın biberi kurutuyorum ya da güvendiğim bir aktardan kurutulmuş biber alıp rondoda çekmeyi seviyorum.Madem kış sebzelerinden bir makarna yapıyoruz o halde doğal ve sağlıklı olsun.Ayrıca sarımsak bu makarnaya gerçekten çok yakışıyor,tadını alıp bambaşka yerlere götürüyor.


Makarnanızı bol tuzlu suda haşlayın. Makarna haşlamanın en önemli püf noktalarından biri de haşlayacağınız suyun deniz kadar tuzlu olması gerekiyor.Bütün lezzetini makarna bu sudan alacaktır.Dolu dolu 1tatlı kaşığı yeterli olacaktır.Makarnanız bir yanda haşlanırken,sebzeleri hazırlayın.

Dilediğiniz başka bir sebzeyi de ekleyebilirsiniz.Yeşil biber,soğan,pırasa vs.



Havuçlarınızı uzunca tek hareketle yukarıdan aşağıya doğru rendeleyin,kırmızı biberleri jülyen jülyen doğrayın.Tavanıza zeytinyağı koyun ve biberlerinizi soteleyin,3 dk soteledikten sonra havuçlarınızı ilave edin ardından sarımsaklarınızı ister dilimleyin ister sarımsak eziciyle sıkın ve sebzeleriniz hazır olana dek soteleyin.



Eğer sebzelerinizi ve ya soğanlarınızı sotelerken zamanınız kısıtlıysa bi iki çimdik tuz atın,bu sayede içindeki şeker ortaya çıkar,çok daha çabuk sotelenecektir.

Tuz,karabiber ve pul biberinizi ekleyin.
Makarnayı pakette ki al dante yazan süreye göre pişirin ve süzün,ardından kesinlikle soğuk sudan geçirmeyin üstüne hazırladığınız sote sebzeleri karıştırın ve servis edin.

Afiyet olsun :)




0 yorum :

Yorum Gönder