Kış Salatası

Kış sebzeleriyle yapılacak en güzel salata,yeğenlerime pırasayı bi şekilde yediremediğim zamanlarda hayat kurtarıcım oldu bu salata,ayrıca vitamin deposu :) Bu kış benim vazgeçilmezlerimdendi.

Salata yaparken dikkat edilmesi gereken nokta iyice yıkayıp kurutmak önemli çünkü malzemeniz ıslak olduğunuzda sos akıp gidiyor,tutunamıyor.Salata kasenizin dibine çökmüş salata sosu yerine,malzemelerinizin üzerinde sosunuzun durması çok daha lezzetli oluyor.

Salata sosu yaparken altın kural 1e 3lük müş.Yani 3 yemek kaşığı zeytinyağı koyuyorsanız,1 yemek kaşığı limon suyu ekleyip damak zevkinize göre tuz,karabiber ilave edebilirsiniz,bu oranda salatanızın miktarına göre arttırabilirsiniz.Ben salata soslarına özellikle kışın her zaman çok az miktarda karabiber koyuyorum,tavsiye ederim çok lezzetli oluyor.






Malzemeler :
  • 1 göbek marul
  • 3 adet turp (rendelenmiş)
  • 3 adet havuç (rendelenmiş)
  • 2 adet pırasa (ince kıyılmış)
  • 3 adet kırmızı biber (jülyen doğranmış)


Salata Sosu İçin:
  • 6 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 tutam karabiber
  • Damak zevkinize göre tuz

Salatayı ben önceden hazırlayıp dolaba koyuyorum,pratik oluyor.Sosunu da minik bir kavonozda yapıp çalkalıyorun yemekten önce döküyorum.Böylece çok daha homojen bir kıvamda sosunuz olmuş oluyor.


Afiyet olsun :)

0 yorum :

Yorum Gönder