Karamelize Soğan ve Ev yapımı Sosisli (Homemade Hot Dog)

Bugün günlerden fast food,ne kadar sağlıklı olmasa da en azından dışardan almak yerine evde yapmak en iyisi,her gün olmamak şartıyla :)

Dışardaki fast food ürünün çoğunu evde yapmaya çalışırım,dışardakilerin nasıl yağda kızartıldığı hangi marka kullanıldığını bilmediğim için açıkçası içime sinmiyor.
Bende tadını biraz değiştirdim ve daha lezzetli hale getirdim,içine domates sos yerine Barbekü Sos koydum biraz da barbekü tadını desteklemek adına Karamelize Soğan yaptım nefis oldu ve üstelik çok basit :)





Malzemeler :
(2 kişilik )
  • 2 adet sandviç ekmeği
  • 2 adet uzun sosis
  • Hardal
  • Acı Sos
  • Barbekü Sos
  • Kızartmak için Sıvıyağ


Karamelize Soğan İçin:
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 4 büyük soğan 
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 silme tatlı kaşığı toz şeker


Karamelize soğan yapmak biraz zaman alıyor fakat sonuç kesinlikle buna değiyor,ben de bu tarifi yaparken gözlerim yanana kadar neredeyse büyük bir 7-8 tane soğan ile yapıyorum :) Çünkü her zaman bu kadar uzun süre vakit bulamıyorum ve dolapta da 1 hafta dayanıyor,genellikle bizim ki 4-5 gün içerisinde bitmiş oluyor.Soğan adedi sizi korkutmasın uzun süre kısık ateşte piştiği için hacim yarısına düşecektir :)

Karamelize soğanı sadece sosisli yaparken değil,hamburgerlere,sandviçlere,mezelere,zeytinyağlı yemeklerinize bile kullanabilirsiniz.Hatta osmanlı mutfağına ait olan Soğanlı Saray Yumurta'sını bile deneyebilirsiniz.Gerçekten o da bu karamelize soğanla nefis oluyor.


Karamelize soğan yapmak için soğanı ilk olarak yarıya bölün ve piyazlık doğrayın,çok ince olmasın çünkü eriyip gidiyor.Orta ayarda doğradıktan sonra büyük bir tavaya zeytinyağını ekleyin ardından soğanlarınızı koyun,tuzunu ekleyin ve kısık ateşte 25 dakika kadar 10 dakika da bir karıştırarak kontrol edin,hafif renklenmeye başlayacaktır.20 dakikayı doldurduktan sonra şekerini ekleyin ve karamel rengini alınca altını kapatın.

Sosislerinizi sıvıyağ koyduğunuz bir tavada kızartın ardından,sandviç ekmeklerine barbekü sos sürün,sosisleri içine koyun karamelize soğandan ekleyin ve üstüne hardal sosu çapraz şekilde sıkıp servis edin.

Afiyet olsun :)

0 yorum :

Yorum Gönder